Verdikt o R35: možná za měsíc

Zdroj: Mladá fronta DNES/JAROSLAV HOŘENÍ

Krajští zastupitelé budou rozhodovat o posledním neznámém úseku rychlostní silnice R35

Liberecký kraj - Již za měsíc, nebo také až na konci roku 2011 padne na zastupitelstvu Libereckého kraje rozhodnutí kudy povede poslední neznámý úsek rychlostní silnice R35 mezi Turnovem a Jičínem.

Vše záleží na tom, zda sociálně demokratické vedení kraje, které podporuje vedení nové silnice v severní variantě napříč Českým rájem, získá podporu ostatních zastupitelských klubů.

„V lednu jsme provedly další dvě prezentace studie a nyní budeme jednat s představiteli jednotlivých klubů. Rozhodnout musíme nejdéle do konce roku 2011. Uvidíme, zda rozhodnutí padne nyní, nebo až na konci termínu, kdy musí dojít ke změně územního plánu,“ uvedl včera krajský náměstek pro dopravu Martin Sepp.

Vedení kraje chce hlasovat co nejdříve, tedy již na únorovém zastupitelstvu. Předjednáním s ostatními kluby chce zřejmě předejít opakování situace z konce roku, kdy klub ODS požádal o stažení bodu z jednání a další projednávání studie.

Kraj během ledna uspořádal pro své zastupitele a pozvané zastupitele dotčených obcí dvě prezentace. „Účastnilo se jich ale málo lidí, na druhém setkání bylo pouze deset zastupitelů,“ posteskl si Sepp. „To se dalo čekat. Zastupitelé byli v druhém sále. Dopředu jsem upozorňoval na termínovou kolizi s jednáním Sdružení obcí Libereckého kraje,“ podotýká Martin Půta za Starosty pro Liberecký kraj.

Starostové dosud uskutečněné prezentace studie koridoru R35 nepovažují za dostatečné. „Takto to nepodpoříme. Je potřeba se více věnovat projednání na místní úrovni, přesvědčit zastupitele o vhodnosti stavby, a ne se tvářit, že jejich odpor neexistuje a že neexistují stavební uzávěry,“ říká Půta.

Proti dálnici jsou prakticky všechny obce na trase s výjimkou Karlovic. Ne nové čtyřproudé silnici na území města řekli i turnovští zastupitelé. Devět obcí v sousedství stávající silnice mezi Turnovem a Jičínem již v roce 2007 vyhlásilo stavební uzávěry, které neumožňují stavbu silnic a dálnic. „To není naše věc, ale věc ministerstev a vlády. My přijmeme pouze doporučení kudy vést silnici. A musíme to řešit jako celokrajskou koncepci, a ne jako lokální problémy,“ tvrdí Sepp.

I když se nyní nejedná o schválení konkrétní trasy, ale koridoru, kudy může dálnice vést, od předváděné prezentace se zřejmě příliš lišit nebude. „Podle informací, které mám z krajského úřadu, koridor trasy R35 v územním plánu je uvažován v šířce 800 metrů. Dle mého názoru je to dostatečná šíře, kdy je ještě možné vyladit trasu a vyjít vstříc požadavkům obcí a občanů,“ uvedl pro magazín Turnovsko vládní zmocněnec pro stavbu R35 a D11 Ivo Toman. Na krajských prezentacích apeloval na zodpovědné a brzké rozhodnutí.

Tento web neukládá žádné cookies ani nepoužívá jiné sledovací prvky. Jediné cookies mohou pocházet z Facebook widgetu na titulní stránce.