NÁŠ KRAJ, NÁŠ DOMOV, NÁŠ PLÁN

MŮJ TÝDEN (nejen) NA KRAJI V

MŮJ TÝDEN (nejen) NA KRAJI V
Pokus o trénink za řídítky mého bujného oře nedopadl příliš dobře, ale naražená žebra a zablokovaná záda i tak, po aplikaci tišících prostředků, umožňují téměř ideální polohu těla pro sepsání souhrnu uplynulého týdne.

Pondělí už tradičně zahajuje porada s oddělením veřejných zakázek. Debatování nad literou zákona a volení optimálních postupů se na první pohled může zdát jako fádní a nudné, ale opak je pravdou. Přičiněním našich zákonodárců se totiž hledání řešení občas jeví jako dobrodružství Indiana Jonese. Porada uvolněných radních obsahovala řadu bodů z resortu dopravy i investic. Nulová mýtná sazba na úsecích silnic I. třídy, posouzení havárie střešního pláště a konstrukce střechy na Domově mládeže Česká Lípa, stav majetkoprávního vypořádání s vlastníky dotčených nemovitostí v rámci akce „Napojení průmyslové zóny Jih v Liberci na silnici I/35“, modernizace odbavovacích zařízení a v návaznosti s tím spolupráce s Prahou a Středočeským krajem. Na Poradu uvolněných radních navazovalo jednání se zástupci společnosti KORID, kde byla hlavním tématem kromě odbavovacích strojků také integrace veřejné dopravy se Středočeským krajem. Plánovaná schůzka se starostou Hrádku nad Nisou Pepou Horinkou a ředitelem Silnic LK panem Šénem byla debatou nad tématem financování údržby silnic v majetku Kraje. Shodli jsme se na tom, že bude třeba hledat další možnosti financování, tak aby údržba mohla probíhat kontinuálně po celý rok a nedošlo k předčasnému vyčerpání financí. Do odboru dopravy je již nyní směrováno ve srovnání s jinými resorty velké množství finančních prostředků, ale i tak je někdy obtížné zajistit všechny potřebné opravy a udržování našich silnic. Uvidíme, co krajský rozpočet v dalších letech dovolí…

Úterní dopoledne se neslo v duchu jednání Rady kraje. Z řady projednaných bodů bych rád jmenoval „Soutěž Karla Hubáčka“. Mám radost, že stavbu roku v Libereckém kraji zastřeší jméno skvělého architekta, na jehož geniální dílo mohu skoro každý den koukat z okna kanceláře. Pokaždé mě ohromí, jak stavba vysílače na Ještědu naprosto dokonale doplnila dílo přírody a z tak trochu „obyčejného“ kopce udělala dokonalý krajinný prvek světového významu. Radost mi také udělalo schválení dotací na záchranu ohrožených kulturních památek. Je skvělé, že se obnovy dočká nejen poutní kostel v Horní Polici, zřícenina Navarov, kostel ve Zlaté Olešnici, ale i varhany v kostele Nejsvětějšího srdce Ježíšova v Jablonci nad Nisou. Z resortu dopravy jsme řešili z pohledu kraje tak trochu nesmyslné námitky stavební firmy, které zapříčinily zdržení některých vyhlášených veřejných zakázek a již zmiňovanou nulovou sazbu mýtného. V oblasti sociálních služeb byl projednán požadavek o dorovnání schodku ve výši 55 milionů Kč na dofinancování sociálních služeb, který bude ministryni Maláčové v nejbližší době odeslán. Stát totiž při populistickém navyšování mezd tak trochu pozapomněl na to, že mzdy bude muset také někdo vyplatit…. Natáčení vstupu do regionální televize RTM+ se odehrálo ve zběsilém tempu a nestačil jsem ani být nervózní. Následné příjemné povídání s panem Stemenovem z Klubu přátel železnic Českého ráje mi znovu připomnělo, kolik krásných a potřebných projektů stojí na neskutečném množství práce nadšenců a dobrovolníků. Jednání se starostou Lufinkou, oblastním ředitelem SŽDC panem Hrubešem a oblastním ředitelem Povodí Labe panem Pleskačem svolal hejtman Martin Půta jak jinak, kvůli cyklotrase Greenway Jizera. Další jednání, ze kterého mám dobrý pocit a vidím, že má projekt cyklostezky velkou šanci dospět do varianty akceptovatelné všemi dotčenými stranami. Výbor dopravy jsem v nové funkci navštívil poprvé. Kromě bodů do zastupitelstva jsme projednali i novinky z odboru dopravy a místo zbylo i na krátké shrnutí mého dosavadního působení na Kraji.

Středeční pracovní den zahájilo jednání s panem starostou Hauserem z Osečné. Rekonstrukce krajské komunikace vedoucí středem obce je spojena s celou řadou investic obce, a tak si bylo okolo harmonogramu prací o čem povídat. Porada k pozemním komunikacím předcházela následné tiskové konferenci. Ta obsahovala řadu bodů a mimo jiné také představení vysvědčení, které vystavil pan hejtman za přispění některých členů rady vládě premiéra Babiše. Hodnocení se týkalo plnění slibů vyslovených premiérem na návštěvě vlády v Libereckém kraji. I přes jistou nadsázku a odlehčený tón při přednesu tohoto bodu bylo třeba zdůraznit, že v některých stěžejních bodech nebyla naše očekávání rozhodně naplněna. Následná návštěva pana Augusty z Klubu železničních cestovatelů se netýkala jen podpory projektů historických drah, ale například i obnovy železniční dráhy v Kamenickém Šenově, kde Kraj hradil studii nákladů případného záměru.

Čtvrteční den jsem již shrnul ve článku TAK TROCHU PERNÝ DEN :-)
Ráno práce na obci. Pak účast na Komisi architektů, kde jsme s odborníky řešili projektovou přípravu plánovaných staveb Kraje a diskutovali jsme i o myšlence zřízení krajského architekta.
Následoval odpolední přejezd do Tanvaldu za panem starostou Vyhnálkem. Ten mě seznámil s hlavními problémy města a regionu.
Mou milovanou krajinou mikroregionu Pojizeří, kterou jsem poznal detailně ještě v dobách mého závodění, jsem dorazil do Příkrého. Tam jsem se zúčastnil příjemného jednání s místními starostkami a starosty. Hlavním tématem byly samozřejmě silnice, opravy, debata nad prováděním rekonstrukcí komunikací a nabídka spolupráce.
Po lehkém bloudění v okolí Bozkova následoval přejezd do Jablonného v Podještědí na povídání s pořadatelem Malevil cupu Radkem Patrákem. Z debaty nad obstrukcemi CHKO mi nebylo zrovna lehko, ale získal jsem potřebné podklady pro jednání o pořádání venkovních sportovních podniků v Libereckém kraji.
V Jablonném pak samozřejmě nemohla chybět "kontrola" na naší stavbě v centru města.

Pátek zahájilo jednání na Polevsku s Petrem Správkou z oddílu lyžařů SK Polevsko a Tomášem Krausem, mimo jiné čtyřnásobným vítězem Světového poháru ve skikrosu. Naše posezení se týkalo projektu Centra sportu dětí a mládeže a jeho možného rozvoje v rámcích obcí regionu. Obec nejsou jen děti, autobusy a veřejné osvětlení, ale třeba i fotbalové hřiště. Obnovu trávníku na tom našem preškavském bylo třeba v pátečním dopoledni také vyřešit. Na odpolední přejezd do Marienthalu v Ostriz na setkání k 7 letům přeshraniční spolupráce v rámci mezinárodního festivalu klasické hudby Lípa Musica jsem se moc těšil. Se spolkem Arbor a panem Martinem Prokešem spolupracujeme v Prysku už dlouhodobě a moc si této možnosti vážím. Smekám před tím, co za 18 let spolek Arbor dokázal. A aby té kultury nebylo málo, tak jsem hned po návratu navštívil kino v Kamenickém Šenově, kde byl na programu film Bohemian Rhapsody. Mám Queen moc rád a musím říci, že jsem si film a rockové pecky mých oblíbenců vážně užil.

Tradiční závěr ze soukromého života je tentokrát trochu monotematický. V týdnu moc času ani energie na mimopracovní aktivity nezbyla a víkend by se dal shrnout do jednoho slova: motorky. V sobotu mistrovství světa v enduru v německém Dahlenu. Po letech jsem si připomněl, jak má vypadat skutečné závodní tempo a občas jsem u trati zůstal stát s otevřenou pusou. Návod, jak pořádně přidávat plyn jsem si vzal k srdci na nedělním tréninku, ale nutno říci, že jsem za hvězdami motocyklového nebe lehce zaostával V Prysku jsme se i letos připojili ke Keltskému telegrafu a večerní zapalování ohně na Středním vrchu, včetně vyslání signálu do okolí, bylo vážně hodně mystickým zážitkem.
Děkuji za Váš zájem o mé písemné informace a těším se s Vámi na shledanou (nejen) v příštím týdnu.
H. Sviták


Další článek MŮJ TÝDEN (nejen) NA KRAJI IV

MENU

Tento web neukládá žádné cookies ani nepoužívá jiné sledovací prvky. Jediné cookies mohou pocházet z Facebook widgetu na titulní stránce.